Istvándy Pince, Badacsonyi Hárslevelű 2014

2017. július 26.

20170725_190510.jpg

Az ország egyik legszebb panorámáját nyújtja a badacsonyi Istvándy Pince birtoka. A 40 hektáros ültetvénynek csak töredékéből készítenek bort, évente kb 20000 palacknyit. Az egyik legmegbízhatóbb és kiegyensúlyozottan jó minőséget adó pincészetnek tartom a borvidéken. És persze vendéglátásban verhetetlenek. A rizling-kéknyelű-szürkebarát trióra esküsznek, de most egy hárslevelű került a poharamba.

Aranyló színével jelzi, hogy nem könnyed reduktív borról van szó. Mentol, jázmin, sárgabarack, körtekompót, propolisz, grillázs mozgatható ki a pohárból. Kell is mozgatni, mert lassan mutatja meg magát. Megkóstolva határozott savakkal találkozhatunk, ami nem meglepő, tekintettel a vulkanikus termőhelyre és a már sokszor lesajnált évjáratra. Közepes test és közepes alkohol jellemzi. Édes fűszerek, sárgabarack, vilmoskörte, ásványok töltik ki a szájat. Nem érzem kereknek, harmonikusnak, talán a hordófűszerek nem simultak be az összképbe. 5,5 pont

A bejegyzés trackback címe:

https://abormegen.blog.hu/api/trackback/id/tr2612690303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Frank99 2017.07.26. 19:55:03

Hát nem tudom.. nekem enyhén málnás, hátul a nyelvnél egy kicsit kivis utóíz volt, mikor kóstoltam. Nekem egy kicsit a pisztácia is eljött a végén, lehet azért, mert előtte fagyizóban voltam.

abormegen 2017.07.29. 14:43:37

A pisztáciára én nem asszociáltam. "A pisztácia kifogyott" :)
süti beállítások módosítása