Ismét szerettem!

2018. szeptember 19.

hangavari.jpg

 

Hangavári Pince, Tokaji Furmint Lapis-dűlő 2015

A 14 hektáron, Bodrogkeresztúr közelében dolgozó pincének 8,8 hektár területe van a híres Lapisban, ahonnan ezt a furmintot szüretelték. Októberi szüret, némileg túlérett állapotban. Tartályban erjedt, majd 500 literes zempléni tölgyből készült hordóban érlelődött egy évet. A hordó visszafogott pörkölésű volt és másodtöltésű.

A bort egy sor részeként már kóstoltam, nagyon kedveltem. Végre több időt tudtam rá szánni, megérte. Kedves és izgalmas illatában a hordófűszerek és az érett trópusi gyümölcsök szép egyensúlyban vannak. Megkóstolva egy telt, gazdag, mély ízvilágú, vastag, de nem unalmas bort kapunk. Az egyensúly kicsit a melegítő alkohol felé billen, de sebaj, az ízek mélysége kárpótol. Krémes textúrájú, jó savú bor. Szerettem! 7,5 pont

A palackfotót Hudácskó Anitától a pince tulajdonosától, szakmai vezetőjétől kaptam.

A bejegyzés trackback címe:

https://abormegen.blog.hu/api/trackback/id/tr2814248053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása