Somlói Vándor, Narancsbor 2015 Olaszrizling

2018. október 01.

20180930_071233_1.jpg

Kis Tamás, azaz a Somlói Vándor borairól már többször írtam, de a narancsbora még nem került terítékre. Most ez történt.
Három hétig erjedt a bor héjon, és visszafogott kénezés mellett érlelődött 6 hónapot hordóban. 400 palack volt az összmennyiség. Tamás azóta sem készített narancsbort.

Az illat nem túl intenzív, de kellemes élményt nyújt. Elsősorban az édes fűszerekről szól: fahéj, szegfűszeg, tejcsoki, tejszínhab, égetett cukor. Ezek mellett az édes, túlérett sárga alma, körte kompót, birskörte, némi trópusi gyümölcs.
Ízben határozott savak, közepes test, nem túlzó alkohol és finom tanninérzet jellemzi. Az édes fűszerek és az érett gyümölcsök dominálnak ízben is. Egy kicsit rövidebb, mint vártam, de összességében szép bor. 6,5 pont

A bejegyzés trackback címe:

https://abormegen.blog.hu/api/trackback/id/tr3714274275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

merulo_szaturnusz 2018.10.15. 07:59:46

Másfél éve keresem ezt a bort, sehol nem lehetett kapni. Mostanában jutottál hozzá?

A 2015-ös sorból a "natúr" olaszrizling is szép volt.

abormegen 2018.10.16. 09:27:26

Másfél - két éve látogattam meg Tamást, akkor hoztam magammal és a gyűjteményemben pihentettem. 2015-ben finomra hangolt borokat mutatott a pince.
süti beállítások módosítása