Posta Borház - reload

2017. december 17.

20171118_134907.jpg

Majdnem két éve, hogy a Posta testvérek borait kóstoltam és megemlítettem egy posztban. A kadarka és a cabernet franc kiemelkedett a sorból és a későbbi kóstolásokkor sem csalódtam bennük. Ennek a két bornak az új évjáratait kóstoltam most, egy merlot is melléjük téve.

Szekszárdi Kadarka 2015
A 2012-es évjárat komoly vörösboros színt és jelleget mutatott. A 2015-ös nagyon világos színű, parfümös bor, intenzív és elegáns meggyes, cseresznyés, földes és édes fűszeres jegyekkel. A könnyed elegancia felé vette az irányt. Selymes korty, arányos felépítés, légies elegancia. Nagyon jó inni, mégis izgalmas, tartalmas. 6,5 pont

Szekszárdi Merlot 2013
Már illata is a gazdagságot és tömörséget mutatja. Nagyon intenzív hordóhatás (tejcsoki, tejkaramella, kókusz, kávé) mellett próbálnak előbújni a gyümölcsök. Elsősorban szamóca, szilva, fekete cseresznye.
Selymes, érett tanninú, telt idomú, fajsúlyos anyag. Ízében a fa még intenzívebbnek hat, mint illatban. Hosszú finis. 6,5 pont

Szekszárdi Cabernet franc 2013
Haraphatóan tömör és gazdag illat: szeder, áfonya, fekete ribizli, hecsedli, faháj, vanília, étcsoki, karamell.
Nagy elánnal rohamozza az érzékszerveket. Gazdag, hömpölygő, áradó. Határozott alkohol, selymes tannin, finom savak jellemzik. Nagyon hosszú lecsengés. Óriási érlelési potenciált rejt. 7 pont

A bejegyzés trackback címe:

https://abormegen.blog.hu/api/trackback/id/tr5713501521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

varga.daniel.sokbor · sokbor.blog.hu 2017.12.29. 23:43:08

A '15 -ös Kadarka, főleg a '12-es után, hihetetlenül nagy élmény. Nem tudom, létezik-e hozzá hasonlóan elegáns Kadarka. A Franc-t is szuper, örülök, hogy ezt is sikerült, okosan, túláztatás és túlhordózás nélkül megcsinálniuk. Sokat fejlődtek Postáék, a jó irányba. Sokat elmond arról, hogy honnan jöttek, hogy a '13-as Francjuk-nál szerintem robosztusabb a '12-es Kadarkájuk :D De azt hozzá kell tegyem, nem tartanának ott, ahol, ha nincs egy ugródeszkájuk: a '12-es Noir Cuvée. Ha valahol még hozzá tudsz jutni, kóstold meg, óriási best buy volt anno.

varga.daniel.sokbor · sokbor.blog.hu 2017.12.29. 23:47:36

Még valami! Nagyon limitált boruk a Papp László Cuvée '12. Elszórva itt-ott még belefuthatsz, nemrég láttam pár palackot belőle A másik boltban. Mindenképp kóstold meg, zseniális.

abormegen 2017.12.30. 10:33:56

Egyetértek a véleményeddel, megérdemlik a dicséretet. A Papp László bort kóstoltam, ezen a blogon is olvashatsz róla, annál is inkább ismerem, mert részt vettem a "termékfejlesztésben".

varga.daniel.sokbor · sokbor.blog.hu 2017.12.30. 14:45:19

És tényleg, megtaláltam a bejegyzést. A "termékfejlesztésről" nem tudtam, de jól sikerült, annyi szent.
süti beállítások módosítása